fredag 27 maj 2011

Zumba ÄR jobbigt

Min sista joggingtur hos svärmor gjorde jag i Engelska parken och den var helt underbar. Jag sprang i 30 minuter och sedan körde jag styrkeövningar när jag kom hem innan stretch och dusch. Parken var så vacker så jag tog en del sekunderlånga pauser för fotografering.


Det är inte meningen att texten inte står tillsammans.... blogger bråkar lite med mig så här på morgonkvisten.


Igår, torsdag, var det återigen ett zumbapass och jag tar ut mig ordentligt på det. Jag är genomsvettig efter två låtar. Jag är övertygad om att jag inte har gått ner i i träningen för att jag har bytt ut mitt fartpass på torsdagar mot zumban. Det är så jobbigt och krävande och jag är helt slut när passet är över. Jag kör faktist hårdare på zumban än när jag springer, så det är ett fantastiskt komplement i min träning. Två jogginpass i veckan och ett zumba pass, det bådar gott infor sommarloppen

Nästa vecka är det crosspass med friskis på måndag och zumba tisdag och onsdag, så jag insåg just nu att det gör inget att min stressade/fullbokade helg inte kan klämma in mitt långpass. Vad skönt att jag kan släppa det just nu. Det var visst en mening med detta inlägg ändå som skrivs kl 4 på morgonen då John Blund har övergivit mig.

Ha en underbar fredag och helg - med eller utan joggingskorna, själv blir det utan denna helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar