måndag 21 mars 2011

Halsont borta - huvudvärken in

Så, är dagens status. MEN jag är sp glad att jag inte har ont i halsen, så jag bryr mig inte om lite huvudvärk. Andra personer i min omgivning som haft denna sega förkylning har haft mycket huvudvärk. Min är inte farligare än att jag kan springa, dock inte idag, men antingen i morgon eller på onsdag. Det blir nog på onsdag och så tar jag en morgonjogg i Stoskholm på fredag morgon.

Jag längtar så till Stockholm, dels för att få vara med maken ensam i tre dagar på hotell och dels för att få springa och träffa likasinnade, däribland min så inspirerande löparcoach Mia Thomsen och alla hennes adepter. När jag påbörjade denna löparomgång somamren 2009 var drömmen/målet ett maraton. Nu sedan min så otroligt inspirerande löparcoach, har den gränsen flyttats. Ultra - here I come.

En kompis till maken springer oxå maraton och vi ska springa halvmaran tillsammans i sommar. Han vill gärna springa Tromsömaraton i framtiden. Då springer man på natten när det är midnattssol. Och det klart att jag med vill det.

Ha en underbar löpardag - själv förbereder jag mig för den första efter förkylningen

1 kommentar: