måndag 28 mars 2011

Premiärmilen avklarad

Jag missade tyvärr Coachen men det kommer fler tillfällen. Hon sprang kl 12 OCH 14 och jag sprang 13. Jag som så gärna ville träffa henne, men det kommer fler tillfällen är jag övertygad om.

Som väntat gick loppet trögt och det var inte så konstigt, med tanke på att jag inte sprungit på 13 dagar samt varit förkyld. Så, jag måste vara glad och tacksam att jag genomförtloppet, men löparen i mig är besviken. Men hälsan var viktigare igår faktiskt än att pressa mig till en bra tid.

Innan loppet var det kallt, jag ville knappt ta av mig överdragskläderna. Det blåste riktigt och allt kändes bara jobbigt.




Men jag fick av mig kläderna och började värma upp innan loppet. Jag förflyttade mig till den gemensamma uppvärmingen en kvart innan loppet och jag var faktiskt varm under hela loppet. Jag fick till och med ta av mig vantarna de sista två kilometrarna. Så det blev ett härligt lopp till slut. Underbar natur och allt var mycket bra organiserat.

Jag är tacksam att jag kunde springa igår och nu blir det att återgår till träniningsschemat denna vecka.


Ha en härlig måndag alla som älskar och springa och ni andra med såklart - själv ska jag ta tag i mina studier för de börjar skrika ordentligt efter mig nu

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om din löpning. Det hjälper till att få fart på mig också. Fortsätt skriva!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Maria,

    Ja, jag kunde inte låta bli att skaffa en löparblogg nu, eftersom det är en så stor del av mitt liv. Vad roligt att den inspirerar dig. Jag ska göra så gott jag kan för att fortsätta göra det. Malmö 18 juni - nästa milslopp. Då är vi där eller hur?

    kramkram

    SvaraRadera