söndag 3 april 2011

Veckans pass avklarade

och det gick riktigt bra. Jag sprang enligt coachens schema som inte är det jag uppgett här på bloggen. Enligt det schemat Mia har skraddarsytt för mig har jag träning på måndagar, torsdagar och lördagar.

SÅ, denna vecka blev det 10x1 minuters intervallträning i torsdags. Jag kan absolut inte påstå att jag tar ut mig till max, men jag gör så gott jag kan. Rädslan över mjölksyran är stark men jag måste våga pressa mig mer, känner jag. Jag har emellanåt känning i min hamstrings och har haft det sedan sommaren 2010 så när jag känner av muskeln vågar jag inte ta ut mig till 100%.Det gjorde jag i torsdags, MEN jag är nöjd med tanke på att jag varit sjuk och att jag är igång igen.

Lördagens terränglöpning var underbar. Jag satte iväg kl 18 med mina två hundar(bild kommer senare på dem) och sedan sprang vi 30 minuter i skogen. Maken mötte oss precis utanför skogen och tog hundarna med sig hem så jag kunde springa ensam en timme till. Jag vågar inte låta dem springa så långt med mig för de börjar bli gamla.

MEN

1,5 timme i en skogen som finns bakom ett gammal regement är underbar att springa i. En ryttarförening har oxå tävlingar här precis i utkanten, så det finns hinder och låga staket att hoppa över. Där finns tjocka och smala stockar att gå balansgång på. Resterande tid när jag skuttat över hindren och balanserat på stockarna, så springer jag så mycket jag utanför skogsstigarna.

Jag älskar terränglöpning.

Jag köpte ett par asic 2150 i torsdags (bild kommer senare). De var på rea hos Team Sportia Outlet som firade 1 år. De kostade 799 kr och var 2010 års modell. Eftersom jag inte är en modefreak så, och därför bryr jag mig inte om vilken årgång skorna har, bara de är bra att springa i.

Jag önskar er alla löpglada en härlig söndag - och alla ni andra oxå - själv ska jag ta tag i mina studier samt njuta av hundpromenaderna senare idag i detta fantastiska vårväder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar