fredag 8 april 2011

Stolt ägare



till Asic 2150 blev jag förra veckan, de som sitter fötterna. Det är herrmodellen, men med mina stora fötter så är det herrmodellerna som får jag får köpa när det inte finns min storlek kvar i damskorna. De senaste månaderna har jag läst om olika löpardojor jag ska ha till de olika underlagen jag springer på. Jag fastnade för asic 2150 och när Team Sportia Outlet reade höstens sko för 799 kr för att de firade ett år, så slog jag till.

MEN

I måndags när jag stretchade efter cross-passet med friskis, så studerade jag mina och mina cross-kamraters skor - hör coh häpna. De jag hade på mig( var inte de nya) var asic 2150, damsko som jag köpte i höstas. En nybliven medvetenhet för löpardojor gav mig ett gott skratt. Så nu är jag stolt ägare till två asic 2150. Kan inte bli annat än bra löpning för mig nu. Samtidigt anser jag att jag behöver andra skor för terräng och/eller vinterlöpning. Tanken är därför att jag ska läsa in mig på om olika skor, för planen är att köpa ett par i England i sommar. De ska tydligen vara billigare där än här hemma.

Jag sprang inte i backarna igår, för jag ansåg att min uppsats var viktigare. Jag har en deadline på måndag och därför måste jag jobba på ordentligt med den. Idag ska jag springa 15km, och så hoppas jag att jag kan springa torsdagens pass (korta backintervaller), enligt schema, i morgon eller på söndag.

Jag önskar er alla en fin fredag och hoppas ni kan njuta av helgen med en fina löparrundor och ni som inte springer - börja - ni kommer inte att ångra er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar