tisdag 19 april 2011

Helgens 14-km pass

gick snabbare än förra helgen. Jag är alltid försiktig när jag springer en sträcka första gången och det var jag även vid mitt första 14-km pass. Andra gången gick det på 1h och 20 minuter och förra gången 1h och 30 minuter. Denna gång sprang jag utan musik i öronen och bara njöt av fågelkvitter och solsken.

Igår fyllde jag år och hoppade över cross-passet med friskis. Och det kändes helt ok, för kroppen är så så trött. Jag är utmattad och nedstämd och jag känner igen det från min utbrändhet. Så jag kommer att ta det lugnt några dagar nu tänkte jag.

Det bir nog vila idag och sen en lugn 5km runda med hundarna i morgon och sen ett långpass med en kompis i helgen.

Jag önskar er alla fina jogginrundor nu i det goa vädret och ni som inte springer - njut ändå. Själv samlar jag kraft med att bara göra det som känns bra för mig just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar