söndag 10 april 2011

Min första 14-kilometersrunda :)


Laddad, redo och lite nervös över tankarna hur det skulle gå. Skulle jag orka? Jag gav mig iväg på den runda som jag funderat över att kunna få springa i några år. Jag har inte mätt upp den tidigare, men jag gjorde det för ett par veckor sedan. Den är 15km, men jag sprang inte bilvägen, så jag tror nog att det jag sprang blev 14km.




Dagen var ju alldeles underbar och jag trodde att det var varmt, men det blåste fortfarande lite, så jag frös lite i början. Det var vackra vyer jag fascinerades av under rundan.






Det är underbart att se allt det som får glädjen att skutta rundor i bröstet på mig istället för att fundera över när jag är hemma igen eller hur länge jag orkar.








Jag tog dessa bilder när jag sprungit ungeför 5 km. Jag tog dem nästan i farten och sedan åkte kameran ner i fickan igen









7km raksträcka sedan är jag hemma igen













Nästan hemma igen. Glad, lycklig, trött, matt och svettig.

Det var en alldeles underbar runda och jag längtar redan till nästa lördag då jag ska springa den igen.

Idag, söndag, mår jag bra, men jag är trött. Benen känns som om jag inte tagit ut mig tillräckligt så det får jag minsann se till att göra nästa gång. Jag är rädd för att pressa mig, men jag jobbar på den biten. Tiden för denna första 14km runda blev 1,5 timme. Jag är mycket nöjd kan jag säga.


Jag hoppas ni haft en fin träningsvecka och att den som vi har framför oss blir som vi vill att den ska bli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar