fredag 23 september 2011

Ny kraft

har jag fått. Jag vill springa och jag göra kroppen starkare med styrketräning och det kommer jag att göra med friskis och svettis nya träningsform, cirkelgym. 20 stationer där man gymmar 40 sek paus 10 sek byte av station eller maskin. 2 varv där man får en minuts paus mellan varv ett och två - Tack så mycket.

Jag provade detta i onsdags med min värdkompis Anna som jag springer tillsammans med på joggingpassen. Vi tyckte båda två att det var roligt och inspirerande och framför allt att det var en kanonträning för våra löparkroppar.

Jag har go träningsvärk idag, men jag ska ändå ut på ett långpass i morgon. Det kommer att göra mig gott och jag är lycklig att svackan verkar vara borta för den här gången.

Ha en fin dag - med eller utan löparskorna på - själv vilar jag mina bokmässeben inför 15 km-passet i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar