måndag 21 november 2011

Är jag riktigt klok?? - NMT är verkligen min grej

Jag fixade NMT (Nordic Military Training) utan att dö. Jag svimmade inte ens.

OCH

Jag vill träna det igen.

Så, jag får väl se till att "hitta på" anledningarna så att jag kan åka till Stockholm för att få träna lite NMT. Det blev 75 minuters styrketräning på en idrottsplats med start 06.15. Tuff strykrträning med några snabba joggingsträckor oxå. Bruno (han som höll i passet) hejade på mig några gånger och jag gav järnet hela tiden. det är min svaga sida när jag springer ensam eller även när jag springer med friskis att jag pressar mig lite för lite. Jag vet att jag kan mer, men är rädd för att köra slut på mig. Men i fredags gav jag järnet hela tiden och det var så skönt att pressa mig och få uppleva känslan att jag faktiskt ÄR stark och att jag klarar av det jag gör.

MEN

nu ska jag ändra lite på det. Jag ska köra mer styrka, jag ska leta mig till cirkelgymspassen oftare på friskis för att göra kroppen starkare, inför mina mål 2012. Och jag ska ge järnet mer än jag gjort tidigare.

Jag hann oxå med en liten gosig runda med underbara coachen på torsdagskvällen. 4km på Kungsholmen fick vi till i härligt prattempo och några fina tips fick jag oxå med mig av coachen.

När det sedan kommer till träningsvärken så kom den såklart, men inte så att jag inte kunde gå. Lite stel och öm, men inte mer än att jag sa ja, när min löparkompis Alex ville springa med mig igår. det blev intervallträning och halleluja, vad han gav järnet mellan lyktstolparna.

Så med dessa positiva rader vill jag önska er alla en finfindag - med eller utan löparskorna, själv blir det ett värdande på friskis o svettis joggingpass ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar