söndag 21 augusti 2011

Jag klarade det

och jag är så stolt, trött och matt i benen, men full av glädje över att inte gått ett enda steg utan jag sprang hela tiden i det tempot som jag fixade en km i taget.

Jag sprang med min löparkompis Niklas de tre första km, sen orkade jag inte hans tempo, för det låg på lite över 5 minuter, men det snabba tempot hjälpte mitt huvud att tro att jag skulle klara att springa loppet på 2 timmar. Jag sprang en km i taget och försökte hela tiden räkna hur snabbt den km skulle springas för att klara loppet på 2 timmar. Det gick jättebra och jag kände mig stark nog att klara det, men de sista km var för tunga och sluttiden enligt hemsidan är 2.05.50.


De första 12 km låg jag under 6 minuter per km men sen fick jag helt plötsligt en km på 7.17!!! haha jag fick en liten chock när jag tittade på telefonen Men det var nog den km som det gick mkt uppför. Men det var ju otroligt bra att det bara var en km som var sådär tung. 13 km sprang jag mellan 4.58-5.59. En på 7.17 och de andra 6.00-6.38. För mig är detta ett mycket bra tempo i 21 km. Tycker jag :) och det är ju det viktigaste - vad JAG tycker själv.

Benen var otroligt tunga den sista 5 km och jag hade som max innan loppet sprungit 17km, så det var att tänka på träningen och alla pass jag fixat hemma, så gick det en km i taget och jag till och med spurtade i mål. OCH killen jag spurtade förbi 20 meter innan mål sa "Fan med" när jag susade förbi. Han och jag hade hållt samma tempo några km och vid 19 sa han till en i publiken "jag gick in i väggen vid 17", så min tolkning av det var att han gärna ville vara före mig i mål. Vi hade legat sida vid sida, jag före honom och han före och många km. Men :) jag var först över mållinjen.

Det var ett fantastiskt fint lopp, med många km utmed kusten på en fin stig. Den var backigare än jag förväntat mig, men jag tog det lugnt i backarna för att hushålla med kraften. Vi bestämde direkt (jag och Niklas) efter loppet att det blir till en träff där nästa år med och fixa nytt pers.


Bilderna är i makens kamera så de kommer i morgondagens inlägg

Jag är nöjd
Jag är grym
Jag kämpade som bara den
Jag tänkte på er alla som tänkte på mig
OCH
Jag klarade det


Ha en fin dag alla löpare och alla andra med - i löparspåret eller om ni bara ska göra annat kul - själv ska jag klä mig fint och gå på barndop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar