söndag 14 augusti 2011

Sista långpasset innan halvmaran

sprang jag igår, men det gick inte så bra som jag hoppats på.

Jag glömde vatten, det var tidigt på morgonen samt jag hade en dålig nattsömn i bagaget med mig, så det gick tungt kan jag säga. Det blev "bara" 16.5 km, på 1.45. Jag är inte nöjd såklart, men jag ska ta väl hand om mig nu inför nästa lördag så är jag övertygad om att jag kommer att klara av att springa det loppet med glädje smärta och jävlaranamma.

Efter långpasset igår så återkom inte någon kraft eller glädje alls under dagen. Jag var seg och trött. Min systerdotter och hennes pappa firades med kalas och jag var allt annat än social, men det var de andra så förhoppningsvis märktes min sega attityd inte alltför mycket. Hade kalaset varit idag hade jag nog kunnat vara lite emr social känns det som. Jag är på G igen.

Min nattsömn har varit dålig-USEL i över tre veckors tid, men i natt har jag sovit lite bättre, så nu känner jag hopp om sömnen igen.

I morgon blir det ett lätt pass med styrkeövningar och sedan springer jag ett sista lätt pass på onsdag. Därefter laddar jag med vila och mental träning inför halvmaran.


Ha en härlig söndag - med eller utan joggingskorna - själv blir det en söndag med arbetsskorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar