måndag 23 maj 2011

Det går bra att springa i bh i skogen, där det bara är jag och djuren

Det går även bra att springa på tid istället för en uppmätt sträcka. Det är vad jag har gjort nu när jag är på besök hos svärmor. Jag sprang drygt en timme i skogen där och skrämde djuren med att springa i bh istället för sportbh, för att jag hade glömt träningslinne så jag började springa i bomulls tröja. Den blev snabbt svettig och äcklig så den tog jag av. Ett möte med en kvinna fick jag i skogen och då försökte jag hinna ta på mig craft-jackan innan hon såg min bh, men jag lyckades inte så bra med det.

"Är det strippning i skogen?" frågade hon och log.

men henne kommer jag aldrig mer att träffas (hoppas jag), så den titten bjuder jag på. (Det var ingen vacker eller sexig bh heller, så ni vet)

Löpningen gick bra, stegen var lätta och jag kämpade på i backarna. Jag har inga backar hemma i min skog, så jag sprang några gånger extra i de jag hittade här. ;)Och då tänkte jag på min snygga stil, höfterna fram, rak rygg, hög blick och fin andning. Sommarens lopp kommer att gå som jag hoppas och drömmer om, känns det som just nu. Bara för att jag är så grym, som coachen säger.

När jag kom hem körde jag styrka som schemat säger och det gick bra. Armhävningarna behöver köras lite extra med, för de är jobbiga känner jag, Så det får väl bli några extra varje kväll innan John Blund kommer.

Ha en riktigt fin kväll, med eller utan jogginskorna på - själv samlar jag kraft i svärmors soffa inför min 30 minuters löpning i morgon i lite högre tempo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar