söndag 1 maj 2011

Det blir inte som jag tänkt mig, men det blir bra ändå

hoppas jag.

Just nu följer jag inte mitt träningsschema alls. Det bara tar emot. Jag har varit utbränd och är "rätt" utmattad igen och vågar inte ta ut mig med joggingen, därför blir det inte som jag tänkt mig.

Jag sprang en morgonrunda på fem kilometer i fredags och ska snart ut på en härlig runda. I morgon är det Vårruset i Malmö med min kära Cicci. Jag vill att det ska vara lätt i benen, men OM det är det, det återstår att se. Jag ska förbereda mig så mycket jag kan och sen får det bli ett träningspass för huvudloppet är, förutom halvmaran i augusti, 5-km stadsloppet den 8 juli. Så, alla sekunder under mitt förra 5-km lopp är jag nöjd med. Det sprang jag i somras i 32 graders värme, så det var en utmaning som heter duga. Jag vill ju bara förbättra mina tider, och i tankarna gör jag det hela tiden, men sen hänger inte benen med när jag springer, men jag ger inte upp. Jag fortsätter att jaga sekunder och pressa mig så gott jag kan när jag springer mina pass.

Nej, nu dags för en liten minifrukost innan jag snörar på mig skorna.

Ha en skön första maj - själv blir det till att studera idag med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar