tisdag 10 maj 2011

Jag sköter min utmaning och träning

Morgonjoggen i lördagsmorse på en mil var en alldeles underbar upplevelse och jag körde styrkeövningar på gräsmattan när jag kom hem i det nyklippta gräset som klipptes utan uppsamlare, med hundarna som åskådare. Så första utmaningen med coachen gjorde jag som jag skulle, och jag ska fortsätta med det, för kroppen gillade det skarpt - att bli starkare och starkare för varje dag, menar jag :)

Igår var jag och körde ett cross-pass med friskis och svettis. Det var varmt, underbart roligt och så härligt att springa och köra styrka med dem. Vi var en liten fin grupp på fem tjejer, som kutade runt med glada munnar. Suck, pust och stön var det enda som hördes när vi körde den sista rundan, styrka, men ju mer vi lät ju mer skrattade vi åt varandra.

Träningsvärken jag fick efter mitt zumba-pass i torsdag kändes kan jag tala om, men det var en go känsla. Jag har aldrig haft sån träningsvärk i ryggen som jag fick efter zumban. Så, då tänker jag att det är bra att kombinera träningen och att jag ändå utvecklas som löpare. För det gör jag, det märker jag när jag springer lopp och även när jag springer med friskis.


Ha en skön dag, med eller utan löpardojorna på - själv ska jag ut med hundarna nu på en varm,solig promenad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar