måndag 16 maj 2011

Terränglöpning igår

i en timme och det var underbart. Jag är lite seg i kropp och själ och klarar inte av att följa mitt träningsschema just nu, men jag kör på i den takt som känns bra just nu. Jag har börjat dansa zumba på torsdagskvällar och det är så jobbigt, så svettigt och så underbart roligt. Jag märker att jag pressar mig hårdare där än när jag kör intervallträning i skogen, så det är ett bra komplement till min löpning märker jag.

När jag sprang igår kändes benen lätta och jag märker att jag blir starkare och starkare. Nu är det en månad kvar tills Malmömilen och den milen ser jag fram emot. Jag hoppas att jag får hålla mig frisk, så att jag kan fortsätta att köra på så jag kan få en tid som jag blir nöjd med.

Utmaningen med coachen om att köra styrka efter passen, klarar jag fint, det känns bra när jag gjort det och jag vet att det hjälper mig i löpningen oxå och allt som stärker mig där måste jag kämpa med.

Ha en skön måndag - vecka med eller utan joggingskor, själv blir det både med joggingskorna och zumbaskorna på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar