fredag 22 juli 2011

Bra tankar

har jag just nu. Det är endast fyra veckor kvar tills jag ska springa sommarens utmaning. Halvmaran!!

Det börjar kännas nervöst och spännande. Jag springer längre och längre varje vecka och kör styrka för att lilla ryggen talar om att det är dags för det. Äntligen verkar jag fatta hur viktig styrkan är för bålen, och jag ska verkligen göra mina små styrkepass hemma varje dag nu. Det tar ju inte många minutrar så det är faktiskt inget betungande alls. Men det har varit en lång läroperiod innan jag verkligen förstått hur viktigt det är. Jaja, sån är jag ;)

Mina egna löpartankar lyder såhär "kan jag springa 15km kan jag springa 21 km oxå" fick ett litet hånskratt när jag sa det till en ickelöpare, men vem bryr sig om de okunniga?? Inte jag i alla fall. Löpningen är mitt liv och det berikar det på många sätt.

Jag önskar er alla en fin fredag - med eller utan jogginskorna på - själv blir det utan tills i morgon bitti för då blir det 18km rundan.



2 kommentarer:

  1. Klart du kan springa 21 km om du kan springa 15.. är du slut efter 15 så kan du iaf springa 21!!! Tankens och viljans kraft skall man inte underskatta... jag vet <3 Du fixar det! Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Du är så grym att du lätt flyger fram några km till!

    SvaraRadera