tisdag 19 juli 2011

Långdistanspass

Det var meningen att jag skulle testa att springa 15 km med bara ett mellanmål i magen igår morse kl 7, men då öste regnet ner och prognosen sa att det skulle sluta efter några timmar. Jag åt frukost och sprang 2,5 timme efter den. 14-15 km blev rundan och det var längesen jag sprang så långt, och som vanlligt var det underbart, härligt och en fantastisk känsla att bara plöja kilometrar.

Det tråkiga är att jag blir så matt och så otroligt trött efter de loppen, men jag hoppas att det blir bättre ju fler långpass jag springer.

Nu har jag lite känning i halsen igen och jag HATAR det. Jag vill alltid vara frisk så min träning inte blir lidande och att mina drömmar/mål inte blir av. Nu är det inte lång tid kvar till halvmaran i Halmstad och jag längtar efter att få springa så långt och testa hur det känns i kroppen.


Ha en härlig tisdag - här är det en strålande morgon med sol och blå himmel, så den kan inte bli annat än fin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar