lördag 16 juli 2011

Igår byggde jag pannben

när jag sprang i ösregn, med regnjacka i 55 minuter i skogen. Och det gav mig bara mer energi och glädje över att sprigna för jag sitter här idag och har spring i benen. Så det blir nog inte svårt att komma ut på långrunda i morgon.

Det var meningen att jag skulle sprungit terräng igår, men när jag redan efter en minut var plaskvåt om fötterna höll jag mig på skogsvägarna istället för inne i skogen. Det var bara trist i cirka fem minuter, sen njöt jag hela tiden. Ja, ni läste rätt. Jag kände mig lätt euforisk över mitt val att ge mig ut fast regnet öste ner.Och ännu bättre blev det såklart efter duschen och när jag hade torra kläder på mig igen.

Så...

Jag känner mig som en riktig löpare nu, faktiskt.

Ha en fin lördag - med eller utan joggingskorna, min dag blir en mysdag hemma med lite viktiga hemmasysslor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar