torsdag 14 juli 2011

Det blev inget sub 25 i fredags :(

Jag vågade inte springa för jag hade ont i halsen. Det gjorde ont i mer än halsen, det gjorde ont i löparkroppen kan jag säga. Den bara ville persa. Men eftersom målet i sommar är halvmaran i augusti ville jag inte äventyra den för att persa på 5km.

Nu några dagar efter loppet känns det ok och igår sprang jag igen. Fartlek 20 minuter, blev det. Först småjoggade jag i 15 minuter med hundarna och när jag hade lämnat dem hemma så sprang jag i 20 minuter. Jag gjorde fartökningar mellan träden eller lyktstolparna när jag sprang där de fanns. Jag hann precis min runda innan regnet kom, inte för att det gör något att det regnar, men det var ändå gott att komma in innan det öste ner.

Idag är det vila som står på schemat, medan det blir terräng i morgon. Det känns bra och min rygg vill ha löpning säger den, för konstigt nog får jag mycket ont i ryggen när jag inte springer. Jag var rädd att min rygg inte skulle klara av löpningen, men det blev tvärtom. Den klarar inte av om jag INTE springer. Skönt att jag kan fortsätta med mina mål och mina utmaningar.

Ha en härlig torsdag, med eller utan jogginskorna - själv blir det utan idag och lite mys inomhus hela dagen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar