lördag 30 juli 2011

Långdistanspass i regn - nope

men väl ett fartpass. Jag hade tänkt springa 17 km i går morse. Himlen var öppen samt att vi skulle köra till Malmö, så jag bangade 17 km. Jag vill ha gott om tid till mina pass och tiden därefter, vilket gjorde att jag bangade 17 km i ösregn och sprang en mil med bättre fart än jag någonsin haft. Jag vet inte om det var regnet eller resan till Malmö som gjorde att jag ändrade distansen. MEN, det blev ett pass med fartökningar som gjorde att jag sprang milen på 50 minuter och det gjorde gott för kroppen.

Jag märker skillnaden nu i kroppen, jag är starkare i armarna och det gör skillnad när jag ökar tempot i passen. Jag börjar känna mig som en riktig löpare :=)

Nu försöker jag planera in hur mina pass ska läggas in när jag och maken åker till Polen på semester en vecka. Jag har ingen aning om hur det ser ut där vi ska bo, men joggingskorna ska med och vägar finns ju överallt, så ett eller två pass blir det där i alla fall.

Jag önskar er alla en fin lördag, med eller utan jogginskorna på - själv snörar jag på mig dansskorna ikväll


1 kommentar:

  1. Toppen! Precis tokbra att ändra till en annan träning om det känns stressigt. Nu fick du till det fint!

    Njut tjejen!

    SvaraRadera