onsdag 1 juni 2011

Första steget mot ett maratonlopp

är att anmäla sig till ett.

OCH

det gjorde jag i måndags. Två dagar efter anmälan öppnades för Stockholm Marathon 2012 anmälde jag mig. Pirrigt, nervöst och en enorm häftighetskänsla har jag inom mig just nu. 2 juni springer jag 4.2 mil på Stockholms gator och njuter, lider och förhoppningsvis kommer i mål efter många timmar.

Nu gäller det att samla mil/vecka och få upp styrkan och uthålligheten, men som tur är så tar jag hjälp av Coachen för ett perfekt tränings-upplägg för lilla mig. Jag tror att jag ska fortsätta att dansa zumba ( för att jag tar ut mig mycket, mycket mer på depassen än när jag springer) även under hösten och sedan lägga in tre joggingpass varje vecka. Jag kommer att fortsätta att springa med friskis och svettis och sedan blir det ett långpass varje helg. Friskis ska ha ett Cross-pass och ett jogging-pass i veckan. Jag trivs med att springa med dem och i grupp, men mitt mål är att vilja/orka/kunna pressa mig mer än jag gör under de passen.

Jag önskar er en finfin långhelg med eller utan joggingskorna på - själv blir det ett terrängpass tidigt söndag morgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar