söndag 19 juni 2011

Wow vilket lopp

Vädret var perfekt för att springa i. De hade lovat regn, men det kom bara några droppar innan loppet och då satt jag och Cicci under hennes paraply och inväntade uppehåll. Inga negativa tankar, endast positiva. Det var uppehåll under hela loppet och ca 18 grader. Perfekt!








Uppvärmningen innan loppet var det roligaste jag varit på. En tjej som både sjöng med och peppade oss genom varje låt. Efter uppvärmningen var det dags att gå till rätt grupp. Jag ville ställa mig vid markeringen 45-minuter för då vet jag att det inte går så långsamt i början. Sen att jag inte springer loppet på 45 minuter, det bryr jag mig inte om.



Det var trångt i början som det alltid är, men det flöt på bra hela tiden. Min första km var tung och Cicci försvann framför mig. Detta är hur jag fungerar när jag springer, jag springer sakta i början och sedan ökar jag på i slutet av loppet med de krafterna jag har kvar. Det är oxå något jag kämpar med för att förbättre. Att våga springa lite fortare i början för att få till en ännu bättre tid.

Jag märkte tidigt att jag skulle få en bra sluttid, för km tiden vid markeringarna var otroligt bra och jag kunde inte riktigt förstå det själv. Jag tyckte inte att jag sprang fort, men jag följde ju med i loppet och tempot där var väl lite högre än mitt hemmatempo.

Vid 5 km var tiden lite mer än 28 minuter, jag nollställde mobilen och tog exakt tid på de sista 5 km. De blev bättre och jag kom in på ca 56 minuter - trodde jag - men min sluttid BLEV 55.40.

6 minuter bättre än Premiärmilen, fast då hade jag varit sjuk och inte sprungit på 12 dagar, men vad underbart det är att kunna förbättra sig hela tiden. Så här har jag alldrig haft det tidigare när jag sprungit, för då har inte min träning varit så varierad.

Best run ever

Jag hoppas ni alla får en fin dag - med eller utan löpardojorna på - själv ska jag vila mina trötta men lyckliga ben

1 kommentar: