lördag 11 juni 2011

Zumba istället för löpning

och det är inte helt fel det. Pulsen är hög, magmusklerna får jobba och fötternas stampande och dansande håller en hastighet som jag aldrig kommer upp i när jag springer. Underbart jobbigt. Två veckor framåt ska vi dansa zumba två gånger i veckan och sen är danskursen slut och det blir jogging för hela slanten. På onsdag börjar friskis och svettis sin utejympa och därmed oxå ett jogginpass som utgår från tivoliparken.

Om en vecka är det Malmömilen och jag hoppas jag mår bättre då än jag gör nu. Huvudvärk och alldeles för lite sömn. Men jag gick ut skolan igår och då får jag väl acceptera en liten jobbig lördag.

I morgon är det dags för 15km rundan igen. jag ser fram emot att springa den, men det återstår att se när jag kan lägga in rundan i min dagsplanering. jag ska vara moster i kväll och i natt så jag får springa när lill-killen åkt hem igen.

Jag önskar er alla en fin pingstafton - med eller utan jogginskorna på, själv tar jag inte på dem förrän i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar