tisdag 7 juni 2011

Underbart löparliv jag har

Tänk att jag ställer klockan en söndagsmorgon för att äta en supertidig frukost enbart för att kunna springa innan det blir för varmt. Då är man=jag löparnörd. Men jag älskar att vara löparnörd. Det är jag det.

Så, i söndags sprang jag 1.40 i skogen. Det skulle vara terräng, men jag har ormfobi och andra rädslor för smådjur som kan finnas i det höga gräset när det är varmt, så det blev inte så mycket terräng, men väl i skogen sprang jag. Jag tycker att det är en underbar känsla att vara ute en speciell tid istället för att springa en sträcka. Nu kan jag springa var jag vill, kolla in nya vägar som jag aldrig sprungit eller kört på tidigare och bara njuta av att vara ute, utan att kolla tid per km.

Idag eller ikväll får det bli en 5 km-runda med styrka efteråt.

Ha en fantastisk tisdag - med eller utan joggingskorna på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar